Білім

ҚАЗАҚСТАНДА СОР МЕН СЧ БҒМ ВИЦЕ-МИНИСТРІ ТҮСІНІКТЕМЕ БЕРДІ

ҚР Ғылым және білім Вице-министрі Шолпан Қаринова елдегі СОР мен СОР-ға түсініктеме берді, деп хабарлайды Zakon.kz.ол Fаcebook (орфография және автордың пунктуациясы) бетінде толық түсініктеме жариялады.< / strong>

Қазіргі уақытта ҚР БҒМ Министрінің тапсырмасы бойынша жұмыс тобы құрылды, онда критериалды бағалау жүйесін жетілдіру жолдары талқыланады.

Талқылаулар жүріп жатыр, ұсыныстар түседі. Мұғалімдер бір-бірін даулайды, келіседі, дәлелдейді, толықтырады. Советуются әріптестерімен. Формативті бағалауды өткізу кезінде балдарды есепке алу мәселелері, СОР мен СЖ жиілігі және мұғалімдер көтерген басқа да мәселелер талқыланды.

Бірақ мұғалімдер бір – біріне бір – ескі жүйеге оралуға болмайды.
< blockquote>мұғалімдер критериалды бағалау жүйесінің әдіснамасы дұрыс екенін түсінеді және есептейді және ол жетекші елдердің бағалау жүйесінің талаптарымен салыстырылатын бағалаудың жаңа стандарттары мен механизмдерін қамтамасыз етті. Сондықтан біз критериалды жүйеден бас тартпаймыз.< / blockquote>
Түсіндіремін. ​2016 жылы басталған білім беру мазмұнын жаңарту оқыту нәтижелерін қадағалаудың жаңа нысандарын талап етті, критериалды бағалау жүйесі енгізілді.

Бұған дейін стандарт фактологиялық білімді меңгеруге баса назар аударды,олардың деңгейі сабақтарда шағын фрагменттерді қайталау, тестілеу және бақылау кесінділері жүйесі арқылы бағаланды. Мұндай тәсіл оқушыларға өңделген және дайын материалдар ұсынылған кезде ақпараттық оқытуға сәйкес болды.

Бағалаудың жаңа жүйесінде объективтілікті қамтамасыз ететін бағалау құралдарына қойылатын талаптар күшейтілді. Әзірленген өлшемдер мен тапсырмалар білім деңгейін ғана емес, сонымен қатар жоғары деңгейдегі ойлау дағдылары мен білімін қолдану қабілетін анықтауға мүмкіндік береді (оқушы қалай сөйлейді және пайымдайды, бастысы бөліп бере алады және қорытынды жасай алады ма, шешім қабылдай алады ма, алынған білімді өмірде қолдана алады ма). Бұл дәстүрлі бағалардың объективті еместігін жоюға мүмкіндік береді және талаптардың бірлігін, стандарттауды және рәсімдердің теңдігін қамтамасыз етеді.

Іс жүзінде СОР – бұл бұрын пайдаланылған тақырыптық бақылау жұмыстары, ал СЧ – бұл төртінші бақылау жұмыстары.

Ескі және жаңа бағалау жүйесінде орындалатын бақылау жұмыстарының санында елеулі айырмашылық жоқ.

Мысалы, 2013 ж. “Қазақ тілі”/”Орыс тілі” пәндері бойынша Типтік оқу жоспарларында (ҮОЖ) бақылау жұмыстарының келесі түрлері белгіленген: диктант, баяндау, шығарма, тестілеу, бастауыш мектепте жылына 13-15 – ке дейін бақылау диктанты (2 – сыныпта – 15, 3-сыныпта-14, 4-сыныпта-13).

Жаңартылған мазмұн аясында осы сыныптардағы СОР мен СЧ саны аз және жылына 12 жұмысты құрайды. “Математика” пәні бойынша ҮОЖ – 2012 ж.5 – сыныпта бақылау жұмыстарының саны 13, ал СОР және СЧ саны-14 жұмысты құрады. Ал 6 сыныпта жаңа бағдарламалар бойынша СОР және СЧ саны 2012 ж. “Химия” пәні бойынша бағдарламаларға қарағанда аз.

Осылайша басқа пәндер бойынша да талдауды жалғастыруға болады.

Өзгерістер тек оқу тапсырмаларын құрастыру және оқушылардың жұмыстарын бағалаудың нақты критерийлері бойынша тексеру процестеріне қатысты болды. Бұл бағалаудың сапасы мен объективтілігін арттыру қажеттігіне, сондай-ақ оқушы өзі не жеткенін және одан әрі жұмыс істеу қажеттігін түсінуі тиіс екендігіне негізделген.

Бұрын бақылау жұмысында баға шегеру әдісімен қойылды, яғни жіберілген қателер мен түзетулердің саны нәтижеге әсер етті (мысалы, нормаларға сәйкес қатесіз – 1 қателік – “5”, 1-2 қателік – “4”, 3-4 қателік – “3”, 4-5 қателік және одан артық – “2”).

Бағалаудың жаңа жүйесі оқу тапсырмаларын орындаудың әрбір кезеңін ескереді, бұл балл жинауға мүмкіндік береді. Жинақтау жүйесі оқушылардың өзіндік қызметін ынталандырады және оқу бағдарламасын меңгеруді қамтамасыз етеді, яғни білім сапасын арттыруға ықпал етеді.

Мұғалімдерге қатысты. Бастауыш сынып мұғалімдері ескі жүйеде күн сайын дәптерлерді тексерді, бұл олар үшін үйреншікті іс болды. Күн сайын олар бірнеше пән бойынша 25 оқушының жазбаша жұмыстарын тексеріп, келесі күні сыныпқа түсініктеме беріп, тексерілген тапсырмалар берді.

Қазақ, орыс тілдері, математика, физика, химия, биология пәні мұғалімдері үшін орта және жоғары сыныптардағы жазбаша жұмыстар, зертханалық және практикалық жұмыстар болды.

Бүгін СОР мен СЧ тексеру кезінде осы мұғалімдер де қиындықтарға тап болмайды.

Әрине, ескі жүйеде жазбаша жұмыстар болмаған және оқушылардың ауызша жауаптарын ғана бағалауға үйренген ауызша пән мұғалімдері қиындайды.

Оқушыларға қатысты. 2016 жылы жаңартылған оқыту бағдарламасы бойынша 1 сыныпқа баратын балалар бірден формативті және жиынтық түрде бағаланып, жаңа жағдайларға белсенді түрде енгізілді. Олар “жаман” белгілерді алуға қорықпайды, олар жай ғана білмейді. Олар үшін өз жауаптарына мұғалімнің жақсы болғаны, ал не істемегені туралы түсініктерін естуге үйренеді.

алдымен ескі жүйеде оқыған және бағаланған, қазір жаңасына ауысқан балалар жаңа бағалауда нашар бейімделеді. Олардың қиындықтары психологиялық тұрғыдан бір-біріне үйреніп, енді қайта құруға тура келеді.

Ата-аналарға қатысты. Бүгінгі ата – аналар-кешегі мектеп оқушылары, олар өздері ескі бағдарлама бойынша оқып, баға алды”3″, “4”, “5”. Олар үшін кез келген бағалар олармен ғана байланысты. Басқа адамдар елестету қиын. Сонымен қатар, әдеттегідей ыңғайлы. Және бұл түсінікті.

Бұл ретте, ҚР Білім және ғылым министрлігінің ережелерінде СОР мен СЧ саны күніне 3-тен аспауы тиіс, оқушылардың шамадан тыс жүктелуіне жол бермеу үшін СОР мен СЧ тапсырудың икемді кестесі және т.б. бар екендігін атап өту қажет.

Бізге педагогтарға, ата-аналарға объективті, ең бастысы, оқушыларды оқыту процесін қолдауға және ынталандыруға бағытталған бағалаудың жаңа жүйесінің ерекшеліктерін түсіндіру маңызды.

Дерек көзі: Zakon.kz